Coaching indywidualny i zespołowy
Prowadzę indywidualne i grupowe sesje coachingowe dla kadry menedżerskiej oraz pracowników wszystkich szczebli organizacji. Coaching to forma wsparcia ukierunkowana na zwiększenie efektywności w wybranym obszarze funkcjonowania pracownika lub zespołu. Może stanowić rozwinięcie procesu szkoleniowego, jako narzędzie utrwalenia zmiany, a także występować jako samodzielna forma oddziaływania.
Cele coachingu i tematy pracy
Celem coachingu może być zarówno zwiększenie efektywności działania Klienta (np. lepsze egzekwowanie terminowości od podległych pracowników) jak i rozwiązanie problemu uniemożliwiającego prawidłowe działanie (np. przepracowanie konfliktu w zespole). Tematyka pracy coachingowej jest bardzo zróżnicowana i zależy w dużej mierze od roli pełnionej przez Klienta. Wśród popularnych tematów pracy znajdują się m.in.:
- rozwój umiejętności przywódczych
- poprawa komunikacji wewnątrz organizacji i z klientami
- radzenie sobie z emocjami w sytuacjach trudnych
- lepsza organizacja pracy
- rozwiązywanie konfliktów w zespole
- szeroko rozumiany wzrost wydajności, efektywności w działaniu
- wypracowanie nowych rozwiązań
- formułowanie celów i strategii
Forma i czas pracy
Coaching w organizacji odbywa się zazwyczaj w formie regularnych spotkań Klienta z coachem, podczas których wypracowywane są rozwiązania służące realizacji założonych celów coachingowych. Czas pomiędzy sesjami przeznaczony jest na wdrażanie zaplanowanych zmian i nowych działań. Alternatywną formą, w przypadku niektórych celów coachingowych, jest forma treningu on-the-job, podczas którego coach towarzyszy Klientowi podczas realizacji codziennych zadań, udzielając wskazówek i sugerując korzystne zmiany.
Okres współpracy ustalany jest indywidualnie i uzależniony od złożoności zakładanych celów zmiany.